Nieuwsbrief

Hier kunt je jezelf aanmelden voor de nieuwsbrief van de Welzijnsplaza.

Terug

Meditatie | Mediteren V

Gepubliceerd: woensdag 28 januari 2015
Geplaatst door: Gerard
Categorie: Meditatie
Bekeken: 1263 keer

" Op pad met jouw Leraar in de Geest "

De terugkeer.

Ondanks dat de plek waar je bent prettig is, moet je toch terug uit jouw meditatie. Dat is soms best lastig. Om terug te gaan kun je er voor kiezen dat iemand dat bij jou aangeef door middel van een teken, bijvoorbeeld een klopje op je schouder of dat die persoon je naam noemt. Als je het zelf kunt en de controle hebt is dat het beste. 

Als je klaar bent om terug te gaan dank je jouw Leraar in de Geest. Je focust je weer op jouw ademhaling, gedurende de meditatie zal de aandacht daar anders zijn geweest. Jouw ademhaling is nu jouw gids, rust en stabiliteit voor de terugweg. Als de focus weer daar is, ga je op pad. Je komt weer bij de brug. Kijk goed en ervaar dat de brug strek en stabiel is. Je stapt er op en loopt jouw pad. Soms zal de brug achter jou instorten, raak daarvan niet in paniek. Ga vooral niet 

rennen, beter gezegd anders ademen, dit zal leiden naar paniek. Kijk ook niet achterom, maar vooruit en ben in het nu.

In het dagelijkse leven doen mensen dit ook vaak. Teveel achterom kijken en te weinig de focus op het nu en naar voren. Dit deel van de meditatie is daarvoor een goede oefening. Blijf in het nu en kijk vooruit.

Je bent de brug over, geniet lekker van jouw rust in de ademhaling. Je bent rustig en je opent jouw ogen. Voel waar je bent en blijf nog even zitten, je kunt ook even kort liggen. Dan opstaan en wat gaan drinken, water of een goede kruidenthee. Jouw reis met de Leraar in de Geest is klaar.

Als je nog vragen hebt of kan ik jou behulpzaam zijn bij een meditatie, dan kun je mij bereiken via het contactformulier van de WelzijnsPlaza .

Ik wens jou een fijne dag.

Liefdevolle groet, 

 

Gerard

Tags: mediteren meditatie gerard budha coach sangha de brug. ademhaling het pad